Zawieszenie działalności ma miejsce wtedy, gdy członkowie organizacji tymczasowo nie są w stanie prowadzić aktywności organizacji i decydują się, by tymczasowo zawiesić jej działalność. Taka sytuacja ma miejsce szczególnie często, gdy organizacja opiera swoje aktywności o środki pozyskane w skutek konkursów publicznych oraz regrantingu, a jednocześnie nie wygrała żadnych środków. W tej sytuacji, tradycyjnie organizacje uchwalają wewnętrzną uchwałę o zawieszeniu prowadzenia działalności gospodarczej.
Niestety, ale w polskim systemie prawnym nie istnieje instytucja zawiedzenia działalności organizacji. W związku z tym należy pamiętać, że uchwała organizacji pozarządowej znajduje swoją moc, jedynie we wnętrzu organizacji. Wynika z tego, że członkowie organizacji, którzy wewnętrzne umówili się na tymczasowe zawieszenie działalności organizacji, powinni pamiętać, o corocznych obowiązkach sprawozdawczych. Zwłaszcza dotyczy to rozliczeń do urzędu skarbowego, sporządzania sprawozdań finansowych, wykonywania obowiązków związanych z zapisami statutowymi organizacji. Ponadto organizacja, nawet w stanie tymczasowego „zawieszenia działalności”, jest zobowiązana by terminowo wypełniać swoje obowiązki statutowe. Dotyczy to zwoływania walnych zebrań, wyborów władz organizacji pozarządowej oraz działalności organów nadzorczych.