Zdecydowana większość działaczy trzeciego sektora ma świadomość jak ważne w funkcjonowaniu organizacji są dobrze skonstruowane strategie marketingowe. Strategia to jednak nie wszystko. Zanim zostanie opracowana, organizacja powinna poważnie podejść do tematu identyfikacji wizualnej.
Identyfikacja wizualna to całość elementów składających się na image organizacji, czyli na sposób w jaki postrzegana jest organizacja przez osoby z zewnątrz. Jest to więc narzędzie, za pomocą którego możliwe jest wykreowanie pożądanego wizerunku. Dobrze opracowana identyfikacja wizualna to jednocześnie szansa na docieranie do szerszego grona odbiorców spoza danego podmiotu. Co się na nią składa? Poza bardziej konkretnymi elementami jakimi są logotyp organizacji, jej nazwa oraz barwy, w skład integracji wchodzi także cały pakiet symboli, zawartych we wcześniej wspomnianych.
Dlaczego identyfikacja wizualna jest tak istotna dla każdego NGO? Jak zapewne łatwo się domyślić wszystko obraca się wokół obecnego modelu funkcjonowania mediów społecznościowych. Użytkowanie socialmediów wymaga bowiem, obok intuicji i swego rodzaju obycia, pakietu konkretnych umiejętności i wiedzy związanej z promocją, tak aby skutecznie zaskarbić uwagę potencjalnych odbiorców.
Ze względu na to jak wiele przeróżnych firm i organizacji korzysta z tego medium przekazu, dla bardzo wielu z nich to właśnie media społecznościowe są przestrzenią służącą do szukania i zapoznawania się z nowymi podmiotami. Jednakże scrollując główną portali takich jak facebook, twitter czy instagram, niemal każdy z regularnych użytkowników spotkał się z uczuciem zwanym przeciążeniem poznawczym (ang. cognitive overload). Takie przeciążenie procesów poznawczych związane jest z dostarczaniem zbyt dużej ilości bodźców w jednym czasie, czyli w skrócie nadmiar stymulacji.
Na szczęście, dla dobra naszej uwagi ludzki mózg wyposażony jest w narzędzie zwane skąpcem poznawczym. Polega to ta tym, że każdy z nas na co dzień nie wykorzystuje wszystkich dostępnych zasobów, a jedynie niewielką ich część. Prowadzi to to tworzenia wszelkiego rodzaju skrótów myślowych i uproszczeń. To dobra wiadomość dla naszych mózgów, ale nie dla promocji organizacji. Bowiem ze względu na wspomnianego skąpca osoby odpowiedzialne za promocję i tworzenie zaplecza graficznego NGOsów muszą się nieźle wykazać, aby to właśnie ich organizacja wyróżniała się na tle innych.
W tym momencie możemy powrócić do omawianej wcześniej identyfikacji wizualnej i korzyści jakie za sobą niesie. Co jest istotne? Można powiedzieć, że tacy czterej jeźdźcy identyfikacji wizualnej to: charakterystyczne logo, jednorodna kolorystyka, chwytliwa acz poważna nazwa organizacji oraz koherentne z wyznawanymi wartościami opisy. Spójna identyfikacja wizualna sprawi, że strona organizacji będzie schludna i estetyczna, a organizacja sama w sobie postrzegana będzie jako bardziej profesjonalna i godna zaufania.
Warto zatem zainwestować w dobrego grafika, jeszcze zanim organizacja stanie się rozpoznawalna w swojej branży.
źródło: Corporate identity, What is visual identity and how important it is to your business strategy
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.