Luźne tematy

Stowarzyszenie „Miasta w Internecie” pionierem w skali kraju

icon
icon
2 minut
Udostępnij

Pierwszy taki projekt w Polsce! W Tarnowie właśnie rozpoczyna swoją działalność Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMINE – regionalny hub wsparcia systemu edukacji w Małopolsce w jego innowacyjnej modernizacji i transformacji cyfrowej. Organizatorem i operatorem przedsięwzięcia jest Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”.

Centrum powstaje w ramach pakietu działań przeciwdziałających skutkom pandemii COVID-19, tzw. Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej, przeznaczonych dla edukacji. Aktywność laboratorium HUMINE skupi się na takich zagadnieniach jak:

  • Transformacja cyfrowa szkół – wsparcie samorządów, dyrektorów szkół i społeczności szkolnych w modernizacji dydaktyki szkolnej, zapewnieniu infrastruktury cyfrowej oraz motywowaniu do dokonywania transformacji cyfrowej całej społeczności szkolnej
  • Kompetencje metodyczno-cyfrowe – upowszechnianie i pogłębianie wśród nauczycieli ze szkół woj. małopolskiego kompetencji dydaktycznych związanych z uczeniem (się) w środowisku cyfrowym, przygotowaniem cyfrowych materiałów edukacyjnych oraz zapewnieniem dobrostanu uczniom
  • Kompetencje 4.0 – upowszechnianie wśród uczniów szkół woj. małopolskiego kompetencji cyfrowych i „miękkich” – niezbędnych do życia i pracy w środowisku Przemysłu 4.0 i wschodzących technologii cyfrowych, m.in. sztucznej inteligencji, big data, wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, chmury i in.
  • EdTech – prowadzenie eksperymentów i pilotaży wykorzystania w dydaktyce treści i narzędzi cyfrowych, tworzenie nowoczesnych rozwiązań cyfrowych wspomagających uczenie (się), dyfuzja innowacji do szkół regionu
  • Edu4SPACE – wprowadzenie do szkół woj. małopolskiego pilotażowego programu edukacji STEM (Science, Technologie, Engineering, Mathematics), ukierunkowanego na zagadnienia podboju Kosmosu
  • Usieciowienie społeczności szkolnych – budowa i rozwój sieci kompetencji cyfrowych, łączących nauczycieli różnych szkół, uczelni wyższych, edukatorów, ekspertów z firm sektora IT i edukacyjnego, z wykorzystaniem regionalnej platformy edukacji cyfrowej, stworzonej w ramach centrum
  • Badania nad dydaktyką w środowisku cyfrowym – prowadzone w szkołach objętych wsparciem.

Dzięki Centrum nauczyciele zdobędą kompetencje niezbędne do nauczania i uczenia się w środowisku cyfrowym, m.in. w zakresach: zdalnego nauczania metodą e-learningu, higieny cyfrowej i cyberbezpieczeństwa.

Praca huba umożliwi codzienne wsparcie w ramach aktywności punktu kontaktowego (help desk) a także organizację certyfikowanych szkoleń, edukampów i webinariów. Obejmie kompleksowym poradnictwem szkoły dokonujące pilotażowej transformacji cyfrowej.

Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMINE zbuduje regionalną platformę cyfrową (portal) wspierającą nauczycieli, uczniów i ich rodziców w zdalnych formach nauczania i uczenia się. Stworzy również przestrzenie dla prowadzenia lekcji metodami dydaktycznymi aktywizującymi uczniów, wykorzystującymi narzędzia i treści cyfrowe.

Plany rozwoju rozwoju projektu są naprawdę szerokie, bowiem Stowarzyszenie „Miasta w Internecie” zamierza monitorować innowacyjne działania w zakresie edukacji cyfrowej, nie tylko w Europie, ale i na świecie.

Chcesz wiedzieć więcej, zajrzyj tutaj:

https://www.mwi.pl/aktualnosci/78-smwi-stworzy-malopolskie-laboratorium-edukacji-cyfrowej-humine?fbclid=IwAR2H6DG_CdwDYtV8pmPQ5DpvVsVGhEsYZkLhU9UgwIM32UFcRcJMDOdcktE

Czy stowarzyszenie można zlikwidować poprzez uchwałę o samorozwiązaniu?

nie
tak, jeśli w statucie stowarzyszenia widnieje odpowiedni zapis o sposobie jego rozwiązania
stowarzyszenie może być rozwiązane jedynie przez sąd
Loading ... Loading ...

Zobacz także

Aktualności

Od września nowe przepisy. Zmiany obejmą też NGO.

Aktualności

Przerwany dialog

Aktualności

Redemptoris Missio poszukuje wolontariuszy – nawet zdalnych!