Vademecum

#NarzędziaDlaNGO: program graficzny Canva

icon
icon
4 minut
Udostępnij
Źródło: freepik.com

Dzięki niniejszemu artykułowi dowiesz się

  • jak zyskać Canvę premium dla organizacji non-profit za darmo
  • dlaczego warto stawiać na grafiki? 
  • jak używać programu Canva (poradnik dla NGO)

Ci, którzy jeszcze nie mieli okazji zaznajomić się z programem Canva powinni jak najszybciej to zmienić. Canva to bardzo prosty i intuicyjny w obsłudze program graficzny, który już w swojej darmowej wersji ma bardzo wiele zastosowań oraz ciekawych opcji. Można powiedzieć, iż jest to program-wytrych. Nawet największy nowicjusz jest w stanie z jej pomocą stworzyć graficzne cuda. Wachlarz zastosowań Canvy jest ogromny – od tworzenia ulotek, plakatów, grafik na media społecznościowe, aż po prezentacje multimedialne oraz krótkie animacje. Organizacje non-profit poza wersją podstawową, mogą mieć wersję premium zupełnie za darmo. 

Dlaczego warto zaznajomić się z Canvą?

Infografiki, skróty informacji, zdjęcia poglądowe – poruszając się w przestrzeni internetowej nie sposób nie zauważyć zwiększającej się przewagi obrazu nad pismem. Również w wiadomościach prywatnych coraz chętniej posługujemy się emotikonami czy nawet klawiaturą GIF. Czy to oznacza, że jako ludzkość cofamy się w rozwoju? Czy grozi nam powrót do pisma obrazkowego? Na te pytania nie dostaniemy odpowiedzi za naszego życia, możemy jednak zdać sobie sprawę z czego wynika ogólna lubość do obrazu. 

Nie sposób ocenić, które zmysły są lepsze, a które gorsze, można jednak stwierdzić, dzięki którym zmysłom otrzymujemy najwięcej informacji z otoczenia. Łatwo się domyślić, iż tym zmysłem jest wzrok. Szacunkowo, dzięki możliwości skanowania otoczenia wzrokiem możemy zyskać ponad 80% informacji, reszta uzupełniania jest słuchem i pozostałymi zmysłami. 

Interfejsy portali internetowych takich jak facebook czy twitter zaprojektowane są w ten sposób, aby zmusić wzrok użytkownika do fiksacji, jednocześnie zapewniając ciągle mnóstwo bodźców wzrokowych (jaskrawe kolory, interesujące grafiki, szokujące nagłówki). Posty nie posiadające graficznego „wspomagania”, najzwyczajniej giną niezauważone wśród tysięcy innych wpisów. Chcąc być zauważonym trzeba oferować odbiorcom coś więcej niż tylko wartościowe treści. Dlatego też tak ważne jest opanowanie podstawowych umiejętności graficznych i przełamanie się do tworzenia własnych obrazów-wspomagaczy. Tu na ratunek nadchodzi wspomniana wcześniej Canva.

Poradnik dla NGO – jak korzystać z programu Canva

Korzystanie z Canvy nie wymaga doświadczenia w pracy z grafiką komputerową – jest proste i intuicyjne. Użytkownik programu ma do wyboru setki, o ile nie tysiące gotowych szablonów do wykorzystania. Jeżeli jednak organizacja chce postawić na budowanie własnej marki, warto stworzyć coś własnego, czy to bazując na istniejącym szablonie, czy rozpoczynając od zera. Na początek warto najzwyczajniej zaznajomić się z ofertą Canvy, tj. przejrzeć szablony, zdjęcia i grafiki, a także zwracać większą uwagę na grafiki tworzone przez inne organizacje. Zabiegi te zdecydowanie ułatwią pracę nowicjuszom.

W grudniu ubiegłego roku Konfederacja Inicjatyw Pozarządowych Rzeczypospolitej organizowała konferencję „Skutecznie w NGO”, w ramach której omawiane były przydatne dla organizacji narzędzia – w tym właśnie Canva. Owocem jednego z wystąpień jest godzinny poradnik dla początkujących użytkowników Canvy. W poradniku przede wszystkim omówione zostało tworzenie prostej grafiki do zamieszczenia w mediach społecznościowych.

Canva dla NGO

Mimo, że podstawowa wersja Canvy ma wiele do zaoferowania, prowadząc fanpejdż bądź stronę www swojej organizacji może okazać się niewystarczająca. Serwis Canva oferuje swoje usługi w wersji premium, nie wymagając żadnych dodatkowych opłat od organizacji non-profit. 

Co można zyskać? Oprócz większej liczby szablonów, obrazów elementów graficznych, z których można korzystać bez ograniczeń Canva dla non-profit oferuje aż 100GB miejsca w chmurze na przechowywanie stworzonych projektów. Istnieje również opcja ustawienia konkretnego logotypu, który pojawiał się będzie w kolejnych projektach – pozwoli to na zaoszczędzenie czasu i sprawi, iż grafiki zyskają na profesjonalnym wyglądzie. Dzięki Canvie, organizacje będą miały możliwość tworzenia całych kampanii marketingowych i wszelkich niezbędnych do tego materiałów.

Zapoznaj się z naszą infografiką i zapewnij swojej organizacji świetne narzędzie graficzne i marketingowe.

źródło: opracowanie własne, canva.com

Czy stowarzyszenie można zlikwidować poprzez uchwałę o samorozwiązaniu?

nie
tak, jeśli w statucie stowarzyszenia widnieje odpowiedni zapis o sposobie jego rozwiązania
stowarzyszenie może być rozwiązane jedynie przez sąd
Loading ... Loading ...

Zobacz także