Komunikaty

Zaproszenie do składania ofert

icon
icon
11 minut
Udostępnij
Zaproszenie do składania ofert

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów zaprasza Państwa do składania ofert na świadczenie usługi w ramach wykonania ekspertyzy prawnej dotyczącej uznania dotacji jako dopłaty do ceny dla organizacji pozarządowej oraz wynikających z tego zobowiązań podatkowych.

2. Warunki udziału w postępowaniu:

  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają łącznie następujące warunki:

a) Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia (w formie tabeli) wraz z informacją o ich wykształceniu i doświadczeniu zawodowym, zgodnym z wymaganiami określonymi w załączniku nr 2;

b) dane Wykonawcy: nazwa, adres, adres poczty elektronicznej oraz nr telefonu;

c) dane osoby do kontaktów w imieniu Wykonawcy;

d) datę sporządzenia oferty;

e) cenę brutto w PLN za całość usługi będącej przedmiotem zamówienia;

f) dokument, z którego będzie wynikało umocowanie do złożenia oferty.

  1. W zakresie doświadczenia Wykonawcy wymaga się, by:
  1. posiadać wykształcenie wyższe prawnicze oraz być wpisana na listę radców prawnych, adwokatów lub doradców podatkowych lub posiadać stopień naukowy doktora nauk prawnych- wskazane zgodnie z wykazem doświadczenia (załącznik nr 2);
  2. posiadać doświadczenie w opracowywaniu ekspertyz prawnych poświadczone opracowaniem co najmniej trzech ekspertyz/opinii prawnych, publikacji lub analiz w czasopismach naukowych odnoszących się do problematyki zamówienia – w ciągu ostatnich 5 lat – wskazane zgodnie z wykazem doświadczenia (załącznik nr 2);

Podmiot składający ofertę musi do realizacji przedmiotowego zamówienia wskazać osobę, która spełnia wszystkie poniższe warunki udziału w procedurze udzielenia zamówienia:

  1. posiada wykształcenie wyższe prawnicze oraz jest wpisana na listę radców prawnych, adwokatów lub doradców podatkowych lub posiada stopień naukowy doktora nauk prawnych;
  2. posiadać doświadczenie w opracowywaniu ekspertyz prawnych poświadczone opracowaniem co najmniej trzech ekspertyz/opinii prawnych lub publikacji w czasopismach naukowych odnoszących się do problematyki zamówienia – w ciągu ostatnich 5 lat – wskazane zgodnie z wykazem doświadczenia (załącznik nr 2).

Przez problematykę objętą zamówieniem rozumie się zagadnienia regulowane następującymi aktami prawnymi: ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz art. 38 pkt 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r. – Rada może zlecać przeprowadzanie badań i opracowanie ekspertyz związanych z realizacją jej zadań.

3. Wykaz dokumentów wymaganych dla wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu:

Wykonawca przedstawia dokumenty potwierdzające jego zdolność do wykonywania tego typu usług w formie kopii wpisu do CEIDG lub KRS w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności oraz dokumenty potwierdzające uprawnienia do składania oświadczeń przez osobę/osoby podpisujące ofertę, jeśli dotyczy.

4. Opis sposobu przygotowania oferty:

Wykonawcy zobowiązani są zapoznać się dokładnie z informacjami zawartymi w „Zapytaniu ofertowym” i przygotować kompletną ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w tym dokumencie.

Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania.

Zamawiający w żadnym przypadku nie odpowiada za koszty poniesione przez Wykonawców w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wykonawcy zobowiązują się nie zgłaszać jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu względem Zamawiającego.

Oferta powinna zawierać całkowity koszt realizacji brutto zamówienia z uwzględnieniem poniższego zakresu przedmiotu ekspertyzy naukowej.

Cenę należy podać w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku w kwocie brutto. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim.

5. Zakres przedmiotu ekspertyzy prawnej

1) Opis stanu prawnego wynikającego z przepisów europejskich i krajowych, a także orzecznictwa i interpretacji indywidualnych – w zakresie powstawania zobowiązań podatkowych w podatku od towarów i usług (dalej „VAT”) podmiotów wskazanych w art. 3 ust. 2 oraz ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571)(dalej „NGO”), z podziałem
na podmioty prowadzące:

a)  działalność nieodpłatną pożytku publicznego (w szczególności z wykorzystaniem środków pochodzących z dotacji),

b)  działalność odpłatną pożytku publicznego,

c)   działalność gospodarczą,

d)   mieszaną (pkt a-c),

– ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia opodatkowania VATem dotacji stanowiących dopłatę do ceny dostarczanych towarów lub świadczonych usług przez NGO;

2)  Wskazanie – jeśli takie występują – przykładowych rozwiązań w co najmniej 3 krajach UE, zakładających brak opodatkowania lub zwolnienie z podatku VAT dotacji przyznawanych NGO jako dopłaty do ceny dostarczanych towarów lub świadczonych usług;

3)  Propozycje zmian legislacyjnych w przepisach krajowych oraz wskazanie na ewentualną konieczność  złożenia wniosku (derogacyjnego) do Komisji Europejskiej, w celu wprowadzenia rozwiązań prawnych polegających na nieopodatkowywaniu lub zwolnieniu z podatku VAT datacji dla NGO, stanowiących dopłatę do ceny;

4)  Analiza możliwości i potrzeby wprowadzenia abolicji wobec NGO, które nie wywiązały się z zobowiązań podatkowych w zakresie podatku VAT od dotacji stanowiących dopłatę do ceny (w zależności od wykazania w pkt 1 czy powstały takie zobowiązania).

6. Wymagania techniczne

Ekspertyza powinna mieć formę opracowania z podziałem na wprowadzenie, część główną oraz zakończenie.

Elementy graficzne (wykresy, schematy, tabele) załączniki, dokładne cytowania oraz bibliografia stanowią dodatkowe elementy opracowania i nie są brane pod uwagę w ramach minimalnej objętości opracowania. Elementy wizualizacji, które powinny być uwzględnione w tekście, zostaną przekazane Wykonawcy przez Zamawiającego w dniu podpisaniu umowy.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do dostępu i zgłaszania uwag do treści ekspertyzy (Zamawiający w ciągu 5 dni od przedstawienia ostatecznej wersji ekspertyzy ma prawo zgłaszać uwagi, Wykonawca w ciągu 5 dni odniesie się do uwag Zamawiającego).

Wykonawcy pozostawia się dowolność w wyborze metod uzyskiwania informacji do ekspertyzy (np. analiza danych zastanych).

Szczegółowy harmonogram i ostateczny termin powstania ekspertyzy zostanie ustalony z Wykonawcą zamówienia po podpisaniu umowy.

Płatność za realizację zamówienia będzie uregulowana w ciągu 30 dni od dnia dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT do siedziby Zamawiającego. Podstawą do wystawienia faktury VAT będzie podpisany i zatwierdzony protokół zdawczo-odbiorczy oraz rachunek wystawiony przez wykonawcę.

7. Osoba do kontaktu po stronie Zamawiającego:

Piotr Gierlach, Joanna Witkowska

e-mail:piotr.gierlach@kprm.gov.pljoanna.witkowska@kprm.gov.pl 

tel.538 131 509, tel.734 824 683

8. Miejsce, termin i sposób złożenia oferty:

Złożenie oferty polega na wypełnieniu Formularza ofertowego i przygotowaniu niezbędnych dokumentów, podpisaniu ich przez osoby do tego upoważnione, a następnie złożeniu w formie elektronicznej na adres piotr.gierlach@kprm.gov.pljoanna.witkowska@kprm.gov.pl

Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie 30 sierpnia 2023 rdo godziny 23:59. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Złożone wraz z ofertą dokumenty lub oświadczenia nie podlegają zwrotowi.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do poprawienia w tekście przesłanego zapytania ofertowego oczywistych omyłek pisarskich lub rachunkowych, niezwłocznie zawiadamiając o tym potencjalnych Wykonawców.

Zamawiający zastrzega sobie prawo przedłużenia terminu składania ofert oraz unieważnienia zapytania bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.

Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji Wykonawcy, którzy złożyli ofertę zostaną poinformowani o nowym terminie składania ofert oraz
o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego.

Dopuszcza się jednokrotne uzupełnienie oferty na wezwanie Zamawiającego w terminie określonym przez Zamawiającego w wezwaniu. Wezwanie będzie dostarczone drogą elektroniczną na adres e-mail Wykonawcy umieszczony w Ofercie.

9. Sposób oceny oferty:

 KRYTERIUM WYBORU OFERTY I OCENA OFERT:

1. Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie kryterium oceny ofert:

a )doświadczenie Wykonawcy w problematyce, której dotyczy oferta – 40%;

b) cena –  40%;

c) kryterium społeczne –  20%

2. Wybrana zostanie oferta, która uzyska największą liczbę punktów.

3. Maksymalna liczba punktów, jaką może uzyskać oferta wynosi 100 punktów (100% = 100 pkt).

4. Oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku liczbę punktów będącą sumą uzyskaną za kryterium ceny i spełniania kryterium społecznego.

a ) Punkty przyznawane za kryterium doświadczenie wykonawcy w problematyce, której oferta dotyczy będą przyznawane na podstawie załączonych dokumentów (np. kopie protokołów lub innych dokumentów poświadczających przedmiot ekspertyzy/badania i prawidłową realizację zamówienia).

Oferta otrzyma 4 pkt za każdą dodatkowo zrealizowaną ekspertyzę/badanie (powyżej minimum określonego w pkt 2 ppkt b) lub 5 pkt jeśli były wykonane na potrzeby administracji publicznej, w ciągu ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert – Maksymalnie  40 pkt.

W przypadku ofert składanych przez konsorcjum, pod uwagę brane będzie wyłącznie doświadczenie lidera konsorcjum.

b) Punkty przyznawane za kryterium cena będą liczone według następującego wzoru:

C= (Cmin / CO ) x 40

C – liczba punktów przyznana danej ofercie

Cmin – najniższa cena spośród ważnych ofert

CO – cena oferty rozpatrywanej

c) Punkty przyznawane za kryterium społeczne będą przyznawane na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy zawierającego informację o:

– skierowaniu do wykonania usługi co najmniej jednej osoby zatrudnionej na umowę o pracę lub

– skierowaniu do wykonania zamówienia co najmniej jednej osoby z niepełnosprawnością

lub

– tym, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zatrudnili osobę, która bezpośrednio przed zatrudnieniem miała status osoby bezrobotnej.

W ramach przedmiotowego kryterium Wykonawca może otrzymać 20 pkt.

W toku badania i oceny ofert Zamawiający może poprosić Wykonawcę o udzielenie wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz ich uzupełnień i poprawiać oczywiste omyłki. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny oferty wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów.

Oferta zawierająca nieprawdziwe dane lub dane, których Wykonawca nie poprawił w czasie wyznaczonym przez Zamawiającego podlega odrzuceniu.


10. Unieważnienie postępowania:

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. W przypadku unieważnienia postępowania, Zamawiający nie ponosi kosztów postępowania poniesionych przez Oferentów.

11. Wykluczenia:

  • Z udziału w zapytaniu wykluczone są podmioty powiązane osobowo i kapitałowo z Zamawiającym (osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego).

Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wyboru Wykonawcy, a Wykonawcą, polegające
w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce, jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
  • Z udziału w zapytaniu wykluczone są podmioty spełniające wymagania zgodnie
    z ustawą z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących obronie bezpieczeństwa narodowego.

12. Uwagi końcowe

  1. Niniejsza oferta nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy prawo zamówień publicznych. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów zastrzega sobie możliwość rezygnacji z podpisania lub zawarcia umowy bez podania uzasadnienia swojej decyzji.
  2.  Kancelaria Prezesa Rady Ministrów nie wpłaci zaliczki na poczet usługi.
    Z wybranym Wykonawcą zostanie podpisana umowa na jej realizację.
  3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość negocjowania ceny z Wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę, w przypadku, gdy wartość oferty przewyższa kwotę środków przeznaczonych na zamówienie.
  4. Zamawiający zastrzega, że rozliczenia z Wykonawcą obejmować będą jedynie usługi faktycznie wykonane na rzecz Zamawiającego.
  5. W przypadku zaistnienia sytuacji związanej z potrzebą dokonania stosownych zamian po podpisaniu umowy z Wykonawcą, w celu właściwej realizacji zamówienia, zastrzega się możliwość dokonania zmian w drodze aneksu do umowy. Zakres zmian może dotyczyć m.in. liczby osób określonych w umowie.

Czy stowarzyszenie można zlikwidować poprzez uchwałę o samorozwiązaniu?

nie
tak, jeśli w statucie stowarzyszenia widnieje odpowiedni zapis o sposobie jego rozwiązania
stowarzyszenie może być rozwiązane jedynie przez sąd
Loading ... Loading ...

Zobacz także

Aktualności

Młode organizacje pozarządowe stawiają na własne media

Aktualności

Życzenia Wielkanocne

Aktualności

Jest decyzja rządu: NGO-sy objęte niższymi stawkami za gaz