Komunikaty

Kampania społeczna „Zadbaj o dziecięcy mózg”

icon
icon
3 minut
Udostępnij
Źródło: fot. elements.envato.pl
  • Aż 64 proc. dzieci w wieku od 6 miesięcy do 6,5 lat korzysta z urządzeń mobilnych.
  • 84 proc. dwulatków ogląda filmy na urządzeniach mobilnych.
  • Rodzice udostępniają dzieciom urządzenia mobilne w momencie, gdy nie mają czasu się nimi zając, gdy chcą zachęcić je do posiłku czy 

W ramach kampanii społecznej „Zadbaj o dziecięcy mózg”, objęto za cel zminimalizowanie czasu, jaki dzieci spędzają przed ekranami smartfonów i tabletów. Z badań prowadzonych przed rozpoczęciem kampanii wynika, że 64% dzieci w wieku od 6 miesięcy do 6,5 lat regularnie korzysta z urządzeń mobilnych. Kampania realizowana jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, a także jej partnerów Fundację Orange oraz Facebook Polska. 

Przesłanki do stworzenia kampanii

Kampania powstała po przeanalizowaniu badań, na temat użycia urządzeń cyfrowych przez dzieci. Nowe technologie mogą mieć wiele pozytywnych skutków, jeżeli tylko używa się ich z umiarem. Wyniki badania „Korzystanie z urządzeń mobilnych przez małe dzieci w Polsce” z 2015 r. pokazują, że często tego umiaru brakuje. Aż 79% badanych dzieci ogląda filmy, 62% gra w gry, a 63% dzieci bawi się telefonem bez określonego celu. Wyniki mówią o dzieciach małych, w wieku do szóstego roku życia. Rodzice wykorzystują rozwiązania technologiczne w sytuacjach, gdy brak im kompetencji wychowawczych bądź czasu, który mogą poświęcić swoim pociechom. Nie każdy rodzic jednak zdaje sobie sprawę, iż zbyt wczesne narażenie dziecka na kontakt z urządzeniami mobilnymi, może mieć negatywny wpływ na jego rozwój.

źródło: YouTube.com

Cele kampanii 

Kampania „Zadbaj o dziecięcy mózg” ma zwrócić uwagę rodziców na potrzebę zachowania umiaru w korzystaniu z urządzeń mobilnych. Bowiem, aby dziecięcy mózg rozwijał się prawidłowo, potrzebuje wystawienia na bodźce z otoczenia, które eksploruje. Gdy bodźce odbierane przez dziecko ograniczone są jedynie do tych digitalnych, nie rozwijają się u niego nowe połączenia synaptyczne. Jednym z rezultatów braku rozbudowanej sieci połączeń synaptycznych będą problemy z przyswajaniem nowej wiedzy w przyszłości. 

Twórcy kampanii proponują wprowadzenie ośmiu „Domowych Zasad Ekranowych”, które pomogą zarówno rodzicom jak i dzieciom w ustaleniu czasu spędzanego przed ekranem. Zasady te mają także przypominać rodzicom jak istotne jest spędzanie czasu z ich pociechami. W filmiku stworzonym na potrzeby kampanii zobaczymy zastosowanie zaproponowanych przez Fundację Zasad.  

Głównymi partnerami kampanii jest Fundacja Orange oraz Facebook Polska. Kampania realizowana jest z funduszy unijnych, z Instrumentu finansowego „Łącząc Europę” a także przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę w ramach Polskiego Centrum Programu Safer Internet.

źródła:

Home

,

https://fdds.pl/rodzicu-zadbaj-o-dzieciecy-mozg-wprowadz-domowe-zasady-ekranowe/

,

https://fundacja.orange.pl/aktualnosci/artykul/zadbaj-o-dzieciecy-mozg

,

http://fdds.pl/wp-content/uploads/2016/05/Bak_Korzystanie_z_urzadzen_mobilnych_raport.pdf

Czy stowarzyszenie można zlikwidować poprzez uchwałę o samorozwiązaniu?

nie
tak, jeśli w statucie stowarzyszenia widnieje odpowiedni zapis o sposobie jego rozwiązania
stowarzyszenie może być rozwiązane jedynie przez sąd
Loading ... Loading ...

Zobacz także

Aktualności

Deklaracje członkowskie

Aktualności

Pomoc humanitarna – kluczowe działania trzeciego sektora