Konkurs ofert na realizację zadania publicznego „Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu – Uczniowie” organizowany jest w ramach Programu Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019- 2029. Celem konkursu jest wdrażanie działań na rzecz rozwoju technologicznego, innowacyjności i upowszechniania nowych rozwiązań technicznych w ramach szeroko pojętej edukacji i szkolnictwie wyższym. Inicjatywy objęte dofinansowaniem mają mieć charakter odpłatnej bądź nieopłatnej działalności pożytku publicznego, zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. Termin przyjmowania wniosków przedłużono do 28 lutego 2021 roku.
Jakie działania wchodzą w zakres zadania?
Podmioty realizujące konkurs muszą skupić się na aktywizacji uczniów szkół ponadpodstawowych w zakresie skomplikowanych umiejętności informatycznych, jakimi są algorytmiczne rozwiązywanie problemów i programowanie. Istotne, aby dążyć do aktywnej nauki, kładąc nacisk na twórczym myśleniu outside the box. Ponadto realizatorzy projektów mają zapewnić wsparcie metodologiczne i merytoryczne dla zaangażowanych nauczycieli. Działania w ramach projektów mają koncentrować się na poszerzaniu umiejętności i kompetencji uczniów poprzez organizację szkoleń oraz wykładów prowadzonych przez osoby będące autorytetami w dziedzinie, wyjazdów edukacyjnych, zawodów opartych na grywalizacji pomiędzy poszczególnymi placówkami szkolnymi. Na koniec jako wisienka na torcie odbyć się mają zawody finałowe, w trakcie których wyłonione zostaną trzy najlepsze zespoły. Potencjalny beneficjent powinien brać pod uwagę, iż konieczne będzie zrealizowanie dwóch edycji zawodów finałowych – w roku szkolny 2020/2021 oraz 2021/2022.
Wskaźniki
Organizator konkursu regulaminowo określił minimalne wskaźniki do spełnienia w trakcie realizacji projektów. Najważniejsze z nich dotyczą liczby uczestników projektów – minimum 50 zespołów uczniowskich (w sumie min. 370 uczniów), a do każdego z nich przydzielone do 3 nauczycieli-opiekunów (w sumie min. 55 nauczycieli). Do wniosków należy dołączyć również wskaźnik poziomu realizacji zadania. Powyższe wskaźniki trzeba będzie opisać w raportach ewaluacyjnych projektów (po jednym raporcie na rok szkolny).
Źródła: Ogłoszenie o konkursie, Jak ważne w życiu są algorytmy?,
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.
Brak wydarzeń.